Hawaii, vem trodde det?

Min sista dag i Sydney och i Australien hade kommit. Jag vaknade upp vid åtta då jag jag tog mina örondroppar och gick och la mej en stund till för att inte allt skulle rinna ut igen. Sen åt jag frukost, packade ihop det allra sista, checkade ut och gav me ut på gatan. Timmarna fram till klockan ett ägnade jag åt att gå runt i olika souvernibutiker, ta mej en titt på Operahuset en sista gång och skriva ut en kopia på min gondkända ESTA ansökan för USA. Jag gick sen tillbaka till hostellet, åt upp den sista taccosen och gjorde två bagutter som jag kunde ha med mej på flyget. 
 
Vid tjugo i två blev jag upphämtad av den lilla bussen som tog mej till Sydneys internationella flygplats. Där ställde jag mig direkt i kön och checkade in mitt bagage. Vid detta laget mådde jag inte alls bra. Hela dagen hade jag haft huvudvärk och nu började även illamåendet komma. Jag hade vaknat upp på natten och då tagit två nya värktabletter så jag hade undvikit att ta några under dagen så jag istället kunde ta dom nu innan planet lyfte ifall örat skulle strejka. Så när jag äntligen blivit av med min stora ryggsäck gick jag till toan och svalde två. Nu var det bara att invänta dom.
Nästa steg var att gå igenom passkontroll och tull, inga problem där. Så jag gick direkt till gate åtta och satte mej. Väntan var någon timme innan vi fick börja gå ombord och planet lyfte enligt tidschemat. Flygresan till Hawaii skulle ta runt nio och en halv timme. Det gick rätt hyffsat snabbt. Eftersom det var ett lågpris företag jag åkte med hade vi inga egna underhållsskärmar vid varje stol, utan dom som ville kunde hyra iPad eller ibland visades något på de "allmänna" skärmarna. Jag underhöll mej själv med att kolla på dom programmen som visades där, lyssna på radio och musik och jag lyckades sova ca två timmar. En gång var det en kort dokumentär om IKEA som rullade. Var lite kul och sitta där och lyssna på det.
 
07:30 lokal tid landade vi på Hawaii. Planet hade lyft18:00 tisdag den 16 april och landade alltså 07:30 den 16, jag gjorde om samma dag två gånger, det är inte varje dag man får chansen att göra det:) Jag hoppade iallafall på en shuttelbuss och på under en timme var jag framme på mitt förbokade hostel i Honolulu. Efter incheckning och en snabb titt på rummet, åt jag lite av gratis-frukosten (toastmackor, te och kaffe) innan jag gick bort och handlade i matäfferen, Eftersom det bara var en liten en och priserna låg rätt högt köpte jag bara på mej det jag behövde för de kommande dagarna och min tanke är att åka till den srörre matmarknaden någongång under de kommande dagarna. Jag gick sedan hem, slängde i en maskin med tvätt och gick sedan till stranden. Jag måste säga det att jag inte är allt för imponerad, Australien hade finare stränder. Ett par timmar ägnade jag iallafall i solen innan jag gick tillbaka till hostelet och gjorde lunch och laddade ännu en tvättmaskin. Jag gick även och köpte en adapter innan jag gick tillbaka ner till stranden ännu en stund.
 
Eftermiddagen ägnade jag sedan åt att ta en dusch och nu sitter jag och skriver på detta inlägg. Nu tänkte jag gå och slänga ihop någon middag på magens begäran. Det blir tidigt i säng ikväll. Detta dygn har varit 20 timmar längre än normalt så börjar bli riktigt trött. 
Men höres på nytt imorgon. 
 
Kramar från Sofia  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0