Fest i LA och roadtrip till San Diego

Ojoj, nu har det gått några dagar sen sist. Ska se om jag kommer ihåg vad jag gjort den senaste tiden;)
I torsdags när jag mött upp Josephine utanför hennes lägenhet som hon delar med tre andra tjejer och slängt in min packning på hennes rum, tog vi bussen in till Santa Monica. Där köpte vi frozen yoghurt och gick och kikade i affärer i några timmar. Jag hittade mej ett linne och ett par nya ballerina skor.
Vid fem tiden hoppade vi på bussen tillbaka igen, tog oss en dusch, fixade till oss och sen gick vi och åt på ett hamburgeställe i närheten av lägenheten.
Kvällens plan var att vi skulle möta upp Josses två kompisar, Sara och Felicia, och sen åka vidare till en collagefest. Så när vi ätit upp och varit hemma en sväng så gick vi och hoppade på buss ett igen, de andra två hoppade på några gator senare och vi åkte till huset där festen hölls. Vi gick runt till olika hus och fester under kvällen, jag vet inte om det var liksom samma collage festerna var för men det var likadant på alla ställen. De hölls i studentboenden så på undervåningen spelades det beerpong och hög musik och om man gick upp på övervåningen så fanns rummena där studenterna bodde. Och man klev bara in i ett öppet rum och hängde där en stund innan man gick till nästa. Så om man bodde i korridoren och man valde att inte vara med på festen var man typ ändå med, för tror inte dom där dörrarna höll ute oväsendet så väl.
Min kväll var inte så rolig, jag var alldeles för trött då jag bara sovit nån halvtimme på stranden efter flygturen så när vi äntligen ringde en taxi hem var jag mer än lättad.
När jag väl kraschlandade i Josephines soffa somnade jag på direkten.

Nästa dag vaknade jag runt elva tiden. Jag hade inte alls märkt när de andra klivit upp och gått iväg till skolan.
Efter en portion gröt, Skype och tvtittande kom Josse hem. Hon åt lite lunch innan vi gick ut, köpte oss varsin glass och gick ner till strandpromenaden där hon visade mej runt lite.

Resten av eftermiddagen ägnade jag på soffan, somnade en stund och sen framåt kvällen gjorde vi middag, ris och kyckling. Även denna kväll skulle vi ut och festa med Felicia och Sara, så vid elva tog vi en taxi till en club i Santa Monica. Kvällen var betydligt roligare då jag var piggare och vi var bara på den cluben hela tiden så vi slapp kylan ute. (Det är vår här, precis som hemma, så dagarna är varma i solen men på kvällarna blir det riktigt kallt)
Vid tvåtiden var vi iallfall tillbaka i lägenheten och jag kunde landa i soffan ännu en gång.

Igår bilade vi ner till San Diego, jag Josse, Sara och Felicia. När jag och Josephine hade vaknat till tog vi bussen in till Santa Monica och hyrde en bil på en firma. Vi fick en redig värsting bil, en vit, vräkig Dodge. Så efter att vi hämtat upp de andra två där dom bodde åkte vi tillbaka till Josephines lägenhet där vi lämnade av deras stora resväskor då dom ska resa vidare när vi kommit tillbaka till LA på tisdag. Dom sa även hej då till några andra kompisar i lägenheten mittemot innan vi äntligen kom iväg och var nere i San Diego vid tre utan en enda felkörning tack vare GPSen. Vi checkade in på hotellet Kings Inn och fick vårt rum med två dubbelsängar, dusch och toalett. Helt okej!
Planen var att åka in till centrum så vi bytte om och piffade till oss lite innan vi hoppade in i bilen och det bar iväg igen. Vi hittade till parkeringshuset som killen i receptionen märkt ut till oss, parkerade bilen och gick in på det intilliggande varuhuset där vi köpte oss varsin smoothi. Sen gick vi ner till hamnen och kollade läget. Vi skulle egentligen träffat Felicias bror som skulle ha sin bal där nere. Han pluggade på en highscool utanför San Diego men då vi ringde och frågade om de var på väg hade det blivit komplikationer så de skulle inte komma förens efter några timmar. Så vi bestämde att vi skulle flytta bilen till en billigare parkering och sen hitta någon restaurang att äta på. Vi gjorde så men klockan hann bli mycket innan vi både hittat en parkering och en restaurang vi alla kunde tänka oss att äta på så vi var rejält hungriga när vi väl fick in maten. Vi åt på en indisk restaurang, jag tog kyckling med ris, normalt och gott;)
Vi satt på restaurangen till klockan blev runt tio, halv elva så vi skippade planerna på utgång då alla var trötta då vi inte fått mycket till sömn natten innan. Vi tog bilen ner till hamnen där vi mötte upp Felicias bror då hans bal slutat. Sen åkte vi tillbaka till hotellet och det dröjde inte länge förens vi alla låg till sängs.

När jag vaknade upp imorse trodde jag klockan var kanske runt sju eller något då det var dunkelt i rummet för gardinerna var fördragna. Men den var visst halv elva;) Så vi masade oss upp, packade strandväskan och gick ner till The Waffle spot som ligger i samma byggnad som hotellet för brunch. Det var såå gott!! Jag tog en våffla med vit-och mjölkchoklad flagnor, grädde och jordgubbar på, man fick även sirap och smör till. Jag beställde också in scrambled eggs, hashbrown och kaffe. Efter detta var jag proppmätt;)

Vi ägnade sen dagen ute i Mission Beach där vi gick längs strandpromenaden, solade några timmar och hängde på en utebar där dom hade en slags pool med en ständig jätte våg och där människor tränade på att surfa i. Vi stannade där rätt länge och kollade på kille efter kille som tränade på sina moves. Det var dock konstigt väder hela dagen. När vi åkt från hotellet hade det varit helt klarblå himmel men när vi kommit fram till stranden var det disigt och det blev bara mer och mer molnigt. Ibland kom solen fram och det såg ut att lätta men sen kom molnen tillbaka. Det var fram och tillbaka hela tiden och när vi väl lämnade utebaren var det jätte kallt och blåsigt.
Vi gick runt lite på ett slags mini tivoli innan vi vände tillbaka mot bilen. När vi gick där längst med stranden sa plötsligt Sara att hon trodde hon sett en haj där ute i vattnet och vi stannade upp för att kolla. Och när vi stod där och försökte se den igen hojtade en kille från ett hus på andra sidan gångbanan på oss och frågade om vi sökte efter vår kompis där ute i vattnet. Vi började snacka med killarna som befann sej på huset uteplats och vi blev inbjudna. Dom bjöd på shots och vi stannar någon timme innan vi kände att det var dags att åka hemåt. Det visade sej att några av killarna som var där jobbade på flottan. USA har nämligen sin flottbas stationerad här i San Diego och Sara hade pratat om det hela tiden och att hon ville festa med marinkillarna. Så vi bytte nummer med dom och lovade att höras senare på kvällen efter att vi duschat och bytt om.

Vid halv nio var vi klara och satt i bilen igen på väg ut till ön och Coronado där basen ligger. När vi kommit till grinden och dess vakter så vi inte kunde komma längre in, ringde Sara upp en av killarna. Dom var inte där än men lovade att ringa senare så vi åkte för att leta upp någonstans att äta. När vi precis bestämt oss för att parkera bilen ringde killen upp och sa att dom var på väg. Vi inväntade dom och bestämde att vi skulle parkera vår bil utanför grindarna och hoppa in i deras. Man var nämligen tvungen att visa upp ett legg som visade att man var med i flottan för att komma in och dom fick visst inte ta in några besökare efter tio. Det var därför vi inte åt innan vi åkte in för klockan var redan tio i tio. Så denna kväll fick det bli en hamburgare på Donken inne på basen. Vi åkte sen runt med de två killarna som visade ett av rummen som man bodde i, stranden och fartygen. Vår plan hade ju innehållit lite mer fest och röj men det verkade visst inte vara så mycket sånt på en söndagskväll som vi hade hoppats på, så vid halv tolv tiden tog vi vår bil tillbaka till hotellet igen där vi gick till sängs och sov istället.

Det var väl i stort sett det mesta jag har haft för mej de senaste dagarna. Hörs snart igen. Kram Sofia



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0