Bussåkning, jazzklubb och en alldeles för tråkig dag

Igår bestämde jag, kanadensiskan och tjejen från Shanghai lite fort att åka över till östsidan av ön och dess strand vid Kailua. Deras fallskärmshoppning hade nämligen blivit inställd och därmed deas planer för dagen. Vi hoppade på en buss till Ala Moana center där vi bytte till en annan som skulle ta oss hela vägen över. Vädret blev bara sämre och sämre när vi åkte över bergen, det regnade och var ett riktigt rusk men jag försökte vara posetiv och hoppades att det skulle bli bättre så fort vi kom över på andra sidan. Vi fick några skymtar av en väldigt bergig, grön och vacker natur så det var väldigt synd att det inte var bättre väder. Jag kan tänka mej att det är lite likt Nya Zealand. Efter ungefär en och en halvtimme kom vi fram men när vi hoppade av bussen regnade det fortfarande så efter lite överläggande kom vi överens om att korsa gatan och invänta nästgående busst tillbaka till Waikiki. 
 
Vid halv tre tiden var vi äntligen tillbaka och vi åt lunch på ett nudelställe. Asiatisk mat är verkligen inte min grej men jag fick mig något i magen iallafall. Sen gick vi en sväng på Internationell Market. Jag tycker alla stånd säljer samma saker, så om man stannar till vid ett har man i princip sett hela marknaden. Jag satte iallafall i två fjädrar i håret, jag har velat göra ända sen i Australien och nu hittade jag äntligen någon som gjorde det. 
 
Den kvällen hade kanadensiskan och kvinnan från Australien bestämt att de skulle gå till en jazzklubb där ett ungdomsband från Kanada skulle uppträda. Jag hängde på då jag ändå inte hade något annat för mig. En till från rummet, en kvinna från Mexico följde också med.
Strax innan sju hoppade vi in i en taxi som tog oss bort till klubben. När vi klev in var det packad med ungdomar men ingen spelning hade börjat. Det var verkligen jazz-känsla på stället och jag fågade mej själv hur jag egentligen hamnat här. Vi köpte oss iallfall något att dricka i baren och hittade tillslut någonstans att sitta. Jag kände mej verkligen inte hemma där, jag som aldrig lyssnat på jazz i hela mitt liv. Vi hade trott att spelningen skulle böja vid sju men de skulle tydligen äta innan de spelade fick vi reda på när mrs Australia frågade. Så vi bestämde att gå ut igen och försöka hitta någonstans att äta för att sen komma tillbaka lite senare. Vid ett rödljus börade australienskan prata med en man som tydligen var från trakten och han pekade ut riktningen till några restauranger i närheten. Vi valde tillslut en och jag beställde mej en vanlig hamburagre. Den var faktiskt väldigt god. 
När vi alla ätit upp bestämde vi för att gå tillbaka inåt vårt område och strunta i konserten. Jag blev lättad!;) Vi gick in på en bar som låg precis vid stranden och spelade livemusik. Där beställde jag mej ännu en god drink och jag och kanadensiskan delade på en efterrätt. Och det var tur att vi delade för den var gigantisk, en sorts glass på chokladbotten med grädde och varm chokladsås. Såå god!
När klockan närmade sej halv tolv lämnade jag och kanadensiskan de andra två och gick ner på stranden. Det var henne sista kväll så efter lite korttagning började vi vandra hemåt i sanden.
 
Idag har det dock varit en väldigt händelselös och tråkig dag. Jag hade bestämt mej för att ägna den på stranden men det var helt igenmulet och det kom till och med en skur på förmiddagen. Så efter frukost och säker en nästan två timmars pratstund med Shirley och tjejen från Shanghai börajde jag sortera och radera bilder. Sen gick jag till starnden då det klarnat upp lite men efter bara en halvtimmes försök med att sola gav jag upp då solen bara kom fram lite då och då och det kändes onödigt att ligga där. Jag gick istället och åt lunch och gick en sväng på stan.
Vid fyra klanade det dock helt plötsligt upp och jag kunde äntligen gå och pressa lite:))
 
Kvällen har jag ägnat åt en promenad med Shanghai och Australia på stranden för att kolla på solnedgången. Det var lite för molnigt för att vara perfekt men det var fint ändå. Vi gick tillbaka under tiden mörkret föll och väl tillbaka på hostelet åt jag lite mat. 
Nu håller jag alla tummar och tår att det är bättre väder imorgon för då hittar ni mej på Waikiki Beach;)
Ha det gött, kram Sofia
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0