En slapp-dag

I onsdags hade vi en rejäl slappdag. Vi sov till elva och åt inte frukost förens vid halv tolv. För att känna att vi gjort någon nytta under dagen slängde vi in en tvätt i maskinen. Vi slängde in det mesta (även de kläder vi inte använt sedan förra tvättningen, anledningen var för att de hade luktat illa och kunde behöva en uppfräschning). Vi tog även slut på vårt sista tvättmedel som var ytterst lite till den mängden tvätt. (Max 1 msk). Tur i oturen när jag laddat maskinen med både tvättmedel, tvätt och tre dollar så fungerade inte maskinen när jag tryckte på knappen. Jag fick därför gå till receptionen och säga till, i gengäld fick jag tre nya dollar och en påse tvättmedel så jag kunde ladda tvättmaskinen bredvid. I väntan på killen från receptionen som skulle komma med tvättmedlet stod jag och tryckte på "ångraknappen" på den trasiga maskinen och helt plötsligt rullade mina nyss ilagda mynt ut, vilket gjorde mig väldigt glad. Som sagt, tur i oturen så tjänade vi tre dollar och fick dessutom en gott luktande och ren tvätt när den var klar. I bland är det minsann bra när något går fel ;-)

Nåja, medan tvätten var i maskinen gick vi ut på gatan till det fria wifit en stund och sedan gick vi hem, kastade in tvätten i torktumlaren och åt en enkel och sen lunch (resten av pastan och tomatsåsen som vi ätit dagen innan). Därefter gick vi ut för shopping i form av souvenirshopping. Det fanns massor utav sådana affärer.Tillslut hittade vi även till köpcentrumet men då var klockan alldeles för mycket så de stängde så vi gick tillbaka till vårt hostel. Där fixade vi två sallader som vi skulle ha till lunch till torsdag och fredag och sedan gick vi till vårt rum och fixade i ordning oss för att gå ut till en bar och äta gratis middag samt träffa norrlänningarna.

På eftermiddagen hade vi även fått ett sms av två tyska killar som vi träffat på togapartyt där de frågat om vi hade några planer för kvällen eller om vi ville följa med dem till en utsiktplats eftersom de hade tillgång till bil just då. Vi hade ju som tur var våran plan så vi kunde tacka nej med gott samvete. Vi fick nämligen en liten tillbakablick på hur det gick för oss den gången vi följde med ett gäng tyska killar på västkusten, då vi trodde vi skulle vara iväg en timme för att snorkla vilket istället blev en lång färd mitt i ingenstans och vi nästan trodde att det var ute för oss. Så sedan den gången vågar vi inte riktigt lita på tyska killar när det handlar om bilfärder fast det hände ju som tur var ingenting den gången men man vet ju inte om det händer något nästa gång. Nu var ju dessa två killar som skickat sms väldigt trevliga så det hade troligtvis inte varit något fel alls att följa med dem men som sagt det var ingenting vi nappade på ändå.

Vi begav oss i alla fall iväg till baren Gilligans runt åtta tiden, tog vår gratis mat och väntade på tjejerna. Givetvis kom de där två killarna fram till oss och försökte prata men vi visade inte allt för mycket intresse så de försvann efter ett tag. Istället kom en kille från Värnamo som vi också träffade i tisdagskväll och satte sig vid oss. Tillslut kom även Gabriella och Malin som vi väntade på och även de två göteborgarna Hanna och Anne. Då barens sysselsättning som var i form av ett slags bingo, vilket var väldigt högljutt och enligt mig väldigt "ouppfostrat" då det i stort sätt gick ut på att skrika massa nerkränkande ord bestämde vi oss för att gå därifrån och sätta oss vid ett bord längre bort där det var lite lugnare så vi kunde prata utan att behöva skrika till varandra. Vi var alltså ett gäng på sju svenskar som satt och pratade i ett par timmar, vilket var väldigt trevligt men tyvärr rann klockan iväg och en efter en behövde gå hem. Norrlänningarna följde med Sofia och mig till vår gata. Där skildes vi åt då de gick in på en bar för att se om det var något party medan Sofia och jag satte oss på en bänk och uppdaterade facebook en stund. Steve (vår reseförsäljare som ni vid detta laget borde veta vem det är) kom förbi en stund eftersom han precis slutat jobbet och växlade några ord med oss innan han gick hem. Vi fick då veta att han flyttat till Cairns för att bo här i några år. Jag som hade trott att han bara skulle vara här några veckor och sedan åka tillbaka till Darwin där vi träffade honom första gången för ett halv år sedan, men det hade jag visst fel om.

Vi gick sedan hem när vi uppdaterat oss klart och kröp i säng.
Ja men visst, det var vad den onsdagen hade att erbjuda.

Kram / Gabriella


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0